
2021-ий рік добігає кінця. Ще півтора місяці, і ми увійдемо в новий рік під заступництвом Тигра, а водночас приймемо нові правила та закони, що їх у різних сферах чиновники планують запровадити в наступному році. Одне з таких стосується й автомобілістів. Йдеться про повернення обов'язкового техогляду, який пророкують на вересень 2022-го. Багатьох, а особливо тих, хто замовляв переобладнання мікроавтобусів з вантажних на пасажирські, хвилює, чи відповідає їхня машина прописаним технічним нормам безпеки та чи вдасться їм пройти огляд без будь-яких проблем.
Скажемо одне: якщо переробку було проведено професіоналами, такими, як майстри, які працюють у бердичівській компанії Bus Service, тоді можна не турбуватися – все з нею гаразд. Як зі справністю, так і з документами. Якщо ж над зміною цільового призначення авто працювали люди в цьому питанні не компетентні, тоді, мабуть, настав час вже сьогодні виправляти їхні помилки й перевіряти машину на предмет технічної справності. І не заради талону, ні. Заради безпеки: своєї, пасажирів, інших учасників дорожнього руху. Тим більше, що переобладнання мікроавтобусів – послуга багатоетапна, складна, яка потребує уваги до деталей та грамотності виконання кожного процесу. Якщо майстер не може забезпечити та гарантувати всього перерахованого вище, з усіх переваг співпраці з ним називаючи низьку вартість - задумайтеся, чи коштує ваша безпека пару сотень зекономлених гривень.
Сьогодні в Україні деякі машини все ж таки повинні проходити процедуру техогляду. Серед таких є комерційний транспорт, автобуси, вантажівки, автомобілі служб таксі. Перевіркою ТС на профпридатність нині займаються приватники – компанії, які отримали такі повноваження від Міністерства інфраструктури та були внесені до спеціального реєстру Міністерства внутрішніх справ. Проте, як кажуть експерти сфери, левова частка водіїв знаходить лазівки, щоб уникнути таких профоглядів, т.я. попередньо вже знають – нюанси є. Власне, через корупцію та видачу оплачених псевдо талонів про проходження ТО у 2011 році було ухвалено рішення скасувати обов'язковий техогляд. Чи вдалося перемогти хабарництво у цій галузі ми судити не беремося, але те, що на ситуацію на українських дорогах це ніяк не вплинуло – беззаперечний факт. Щодня в стрічці новин у мережі з'являється не одне повідомлення про автомобільні аварії в різних регіонах країни і, що страшно, не завжди їх результат обмежується псуванням машин.
Багато ДТП трапляються через те, що транспорт був несправним технічно, і до того, як поломки не були б ліквідовані, не повинен був стати учасником руху. Щоб мінімізувати недбалість окремо взятих водіїв, які ігнорують такі необхідні регулярні візити на СТО для діагностики своїх залізних конячок, парламентарі вирішили зробити хід конем та заборонити рух автомобілів, що не мають техогляду. Частину підводного каміння та бюрократичних перешкод уже подолали, але є ще кілька невирішених питань, до закриття яких законопроект не набуде чинності.
Проте, щоб уже зараз хоч якось вплинути на ситуацію, було вирішено забезпечити патрульних поліцейських спеціальними діагностичними мобільними станціями. Вони оснащені всім необхідним, відповідним держстандартам обладнанням для перевірки авто на їхню справність, за допомогою якого можна швидко і якісно провести основні дослідження. Це виміри параметрів світла фар і залишку висоти малюнка шинопротектора (відсотка зносу гуми), аналіз викиду машиною шкідливих вихлопів в атмосферу (стосується паливних авто), встановлення коефіцієнта димності двигуна бензинових і дизельних ТЗ, вимірювання допустимого рівня шумності, люфт кермового колеса, огляд конструкцій машини, які викликають сумнів.
Щоправда, поки не всі машини для такої перевірки патрульні зможуть зупинити. На даному етапі інспектори уповноважені проводити лише огляд вантажівок, чия вага більше 3,5 т, їх причепів, таксі, машин, призначених для транспортування небезпечних та легкозаймистих вантажів, палива, в тому числі спецтранспорту, а також комерційних машин, що використовуються для перевезення пасажирів.
Як покажуть себе насправді такі мобільні бригади і чи вдасться з їхньою допомогою хоч трохи покращити аварійну ситуацію в країні побачимо згодом. Але те, що водії, хоча б частково, вже замислюються про те, що настав час завітати на плановий огляд машини в майстерню – вже «плюс».
Чи позначиться повернення обов'язкового техогляду на охочих замовити переобладнання мікроавтобусів невідомо. Навряд чи у професіоналів спеціалізованих кількість замовлень на переробку знизиться. Адже машини, перероблені в цехах таких компаній, як Bus Service, і до повернення ТО фахівці підганяли під всі вимоги та норми, встановлені законодавством. Якщо і знизиться на кількість клієнтів, то тільки у дилетантів, автомобілі, перероблені якими, траплялося, що сипалися на ходу. І це навіть непогано, адже таким чином вдасться додатково убезпечити людей від використання технічно непридатних для їзди машин.