
Свого часу марка Xiaomi стала справжнім проривом в світі виробників смартфонів та іншої «розумної» техніки. Китайська компанія була заснована 11 років тому, в 2010-му. І майже відразу за високу якість і доступну ціну продукції, що випускалася нею, полюбилася користувачам. Сьогодні з упевненістю можна сказати, що телефони цього бренду займають свою окрему нішу і вважаються кращими в своєму ціновому сегменті. І ось тепер, після успіху з гаджетами, компанія вирішила розширити свою діяльність, і продуктом, який хоче нині презентувати, стане електрокар. З одного боку, це не дивно, так як в наш час машини від електрики стають дуже популярними і навіть на переобладнання мікроавтобусів все частіше приїжджають такі еко авто. З іншого боку, така різка зміна роду діяльності трохи приголомшила шанувальників Xiaomi, а автомобілістів - приємно здивувала.
Можна було б списати дану інформацію на чиюсь вигадку чи чутки, якби засновник компанії Лей Цзюнь особисто на своїй сторінці в соцмережі не обирав напередодні зі своїми підписниками ім'я для створеної тепер уже авто корпорації. До слова, ймовірно, вона буде носити ту ж назву, тільки з приставкою Automobile. Та й перші фото проекції машини, викладені в інтернет дизайнерами, свідчать про те, що авто від Xiaomi бути.
Варто сказати, що подібне проектування - річ у наш час дуже популярна. Стосується воно не тільки автомобілебудування, як такого, а й подальшого облаштування авто для його модернізації або в зв'язку зі зміною цільового призначення транспорту. Коли сьогодні до фахівців компанії Bus Service з Бердичева приїжджають клієнти на переобладнання мікроавтобусів з вантажних у пасажирські, в більшості вони хочуть відразу візуально бачити, якою буде їхня машина після майстерні. І тоді дизайнерські проекти припадають як не можна до речі. Використовують їх також, коли хочуть зробити салон транспортного засобу унікальним, не схожим на інші, індивідуальним.
Новинка від провідної китайської компанії, яку нарекли Xiaomi М1, обіцяє бути суперстильним автомобілем з великими колесами, вузькою оптикою і камерами на місці дзеркал бічного виду. Дверні ручки, що виступають, замінять висувними, а кермо буде виглядати, як штурвал. Ну і, звичайно, якщо вже ми говоримо про компанію, що спеціалізується на «розумній» техніці, в машині буде встановлено вражаючий проекційний дисплей, автопілот і інші електронні помічники, про наявність яких в решті авто доводиться хіба що мріяти. Якою буде силова установка поки незрозуміло, але обіцяють, що її заряду вистачить на 1000 км ходу, і, якщо таке вдасться втілити, це буде величезний успіх.
Xiaomi Automobile вже має свій статутний капітал. Озвучена сума грошей, що значиться, як внесена при її створенні, становить 1,5 млрд доларів. Її штат - 300 кваліфікованих працівників, які пройшли 5-місячний відбір, та вже зробили перші інженерні розробки щодо самого електрокара, і навіть налагодили контакти зі своїми потенційними партнерами. Так оперативно зробити це вдалося завдяки раніше напрацьованим відносинам з автомобільними компаніями, в які в різні роки інвестувала і проводила інші взаємовигідні фінансові операції Xiaomi.
Про вартість моделі поки не говорять, але експерти сфери вважають, що її ціна буде відносно бюджетною, як більшість продукції бренду. Звичайно, пересічний українець із середньостатистичною зарплатою навряд чи її собі дозволить, хоча, хто знає, як далі буде розвиватися галузь і які ціни на авто будуть діяти тоді, коли машина стане перед публікою і вже тим більше з'явиться в продажу в автосалонах. Раніше і електрокари були для нас в дивину, а сьогодні дорогами країни їздить все більше таких машин. Заправки для них будують, переобладнання на їх базі замовляють, про них, як про альтернативу паливним машинам і панацею від забруднення атмосфери шкідливими вихлопами активно говорять водії. Тобто машини на акумуляторах стають дедалі популярнішими і це факт. А Xiaomi, як зазвичай, в тренді, тому вибір розвитку виробничих потужностей в бік автомобільного виробництва насправді зрозумілий і перспективний.