
Ввезення авто з-за кордону в свій час для багатьох стало можливістю купити хорошу іномарку за доступною ціною. А переобладнання мікроавтобуса дозволяло недорого змінити цільове призначення. Люди їхали за кордон самі або зверталися за допомогою до «гонщиків», оплатити послуги яких було дешевше, ніж придбати продукт вітчизняного автопрому з пробігом в Україні. Деякі водії на перероблених бусах почали займатися пасажирськими перевезеннями. До 2015 року акцизу на вантажівки не було, тому вони були дуже популярними для імпорту.
Підвищення ставки і зміна переліку підакцизної групи 5 років тому привели до того, що і на фургони почали нараховувати акциз, а розмитнення в окремих випадках стало обходитися в більшу суму, ніж сама машина. Попит знизився, втрати понесли всі, хто купував, доставляв, а також компанії з переобладнання. Багато з них були змушені змінити рід діяльності і шукати інші способи заробітку. Ті, хто не здавався, організовували мітинги, звертаючись до чиновників з проханням вплинути на ситуацію. Частково їм це вдалося і в 2018-му акциз трохи, але знизили.
З тих пір він обчислюється за формулою, де базова ставка множиться на коефіцієнт віку, помножений на коефіцієнт двигуна. Базова ставка коливається від 50 до 150 євро, залежно від типу і об'єму двигуна. Для дизельних до 3500 куб.см - 75 євро, понад 3500 кубів - 150 євро. Для бензинових - 50 і 100 євро - для двигунів об'ємом до і від 3000 куб.см відповідно. Коефіцієнт віку рівний віку машини (максимум 15), а коефіцієнт двигуна - його обсяг в куб.см, поділений на 1000. Тобто, Renault Kangoo 2008 року, з бензиновим двигуном 1390 куб.см = 50х12х1,39 (1390: 1000). Сума акцизу - 834 євро. Чим новіший машина, тим менший платіж.
Поки збір підраховується так, але в недавно зареєстрованому в ВР законопроекті йдеться про скасування акцизу. Якщо за нього проголосують, імпорт авто подешевшає на 4% -40%. За мотоцикли і вело з мотором, причепи, напівпричепи, легковики та кузови до них, транспорт на 10 і більше пасажирських місць, вантажні фургони, в т.ч. ті, які вигідно переобладнати, можливо, незабаром акциз не треба буде платити. Податки залишаться. Це ввізне мито (10-20% від митної вартості авто або 4-6,5% якщо машина з ЄС 2020 року випуску), ПДВ - 20% від митної ціни, військовий збір в 1,5%.
Планується і введення обов'язкового техогляду. Авто з іржею і тріщинами на лобовому склі на дороги України допускатися не буде, як і не екологічні ТЗ. Для б / у - стандарт Євро-2, для нових - Євро-5. Збитки від скасування акцизного збору влада сподівається відшкодувати попитом на імпорт іномарок і їх заправкою, адже кожен літр бензину оподатковується.
Прогнозувати, чи вдасться реалізувати задумане, ми не беремося. А ось переобладнати вже наявний фургон на комфортабельний пасажирський варіант в Bus Service можемо вже сьогодні. Звертайтеся і кваліфіковані фахівці компанії змінять ваш транспорт до невпізнання - швидко, якісно, доступно.