
Проблема розмитнення євроблях поки залишається відкритою. До сих пір дорогами країни їздять машини на європейських номерах, чиї власники не можуть перереєструвати машину через дорожнечу процедури. Мітинги і акції протесту, які влаштовують українськими водіями під ВР, днями в черговий раз посадили за стіл переговорів парламентарів.
Якщо чиновникам вдасться домовитися, переобладнання мікроавтобусів може розвинутися заново, створивши нові робочі місця, послуги гонщиків також знову стануть затребуваними, а головне самі автомобілісти зможуть їздити на непоганих авто за адекватною ціною. Нові законопроекти про розмитнення 2020-2021 подані на розгляд, ось тільки чи приймуть їх - покаже час.
Змінити ситуацію на ринку імпорту авто збираються документами 3704, 3705, 3706, 3704-1. Про що вони - спробуємо розібратися.
Перша зміна, про який йде мова, це зміна процедури сертифікації імпортованих машин. Якщо запропоновані проекти законів вступлять в силу, то сертифікація буде майже автоматичною. Тобто, для її отримання водієві треба буде всього лише надати документ країни, в якій машина була зареєстрована раніше, із зазначенням в ньому еко-норм. Він буде рівним сертифікації в Україні. Пощастить і колекціонерам, тому що авто антикваріат також не потрібно буде сертифікувати, як і машини, що були в експлуатації більше 50 років, а ще - гоночні авто.
Акцизний збір на авто теж планують скасувати. Зокрема, для легковиків (і кузовів до л / а), часткових і повних причепів, мототехніки, пасажирського транспорту (більше 10 місць для сидіння) і вантажних авто. Якщо все піде за планом, то почне діяти з січня 2021-го. На переобладнання мікроавтобусів акциз (мається на увазі його скасування) прогнозовано позитивно вплине. Робота плюс можливість отримати пасажирський мікроавтобус за адекватною ціною - це тільки частина переваг можливих нововведень.
Деякі громадяни зможуть уникнути оплати акцизу вже зараз, по факту - до останнього дня 2020-го. Це люди, які мають інвалідність (діти з обмеженими можливостями, їх батьки або представники), особи з посвідченням УБД, а також отримали інвалідність після участі у військових конфліктах, та ті, які постраждали від аварії на Чорнобилі.
Частково акцизний збір не будуть вносити власники євроблях, вага авто яких не перевищує 3,5 т. Але за умови, що машини були імпортовані до травня поточного року як транзитні або тимчасові, вони не старше 25 років і ввозяться або зареєстровані на окупованих територіях або в країні-агресора. Така норма діє тільки до кінця 2020-го.
При цьому на законодавчому рівні євробляхерів хочуть зобов'язати проходити техогляд, якщо їх транспорт не відповідає еко нормам Євро-4. З моменту реєстрації у водіїв буде на це 90 днів, повторювати ТО треба буде раз в 2 роки.
Передбачено й інші пільги по імпорту машин. На такі можуть розраховувати учасники бойових дій, люди, які отримали інвалідність в їх наслідок, нагороджені нагородами України. Але і тут не без нюансів. Обов'язкова умова - ввезення тільки одного легкового авто для себе. За другу і наступні машини треба буде платити. Якщо митні оплати за ТЗ обходяться понад 43 зарплатних мінімумів, платити податок доведеться. Так само не звільняються від акцизу машини з окупованих територій і/або країни-агресора.
Ще одне «але» - транспортний податок. Сьогодні таким (25 тис. Грн. За 1 авто) обкладаються власники легкових авто до 5 років, вартість яких понад 375 мінімалок. З 2021 року до них ймовірно додасться мототранспорт, а також затоплений техніка, не старше 8 років, ціна яких в 200 разів перевищує мінімальну зарплату. 3706 - стосується звільнення євробляхерів від відповідальності за несвоєчасну розмитнення. Щоб уникнути адмінпокарання, буде достатньо оформити машину за останні півроку (після прийняття документа) і погасити митний платіж 8500 гривень.
У законопроекті 3705 йдеться про те, що дорожній спецфонд крім усього іншого буде наповнюватися з палива, а не з палива та транспорту, як є сьогодні.
Законопроектом 3704-1 хочуть встановити ставку акцизного збору для всіх машин з двигунами внутрішнього згоряння в сумі 0,1 євро / куб.см об'єму двигуна. Митний тариф прирівнюється до 0,75 євро за куб. Окремо прописані правила для електрокарів з безоплатним митним і акцизом, встановленим залежно від акумулятора.
Хоч би яким був результат засідань парламентаріїв, ймовірно, автомобілістів країни незабаром чекають нововведення. Ось тільки чи стануть вони панацеєю від існуючих проблем поки незрозуміло. У будь-якому випадку, якщо ви хочете замовити переобладнання мікроавтобуса вже сьогодні - звертайтеся в компанію Bus Service і будьте впевнені в якості та професіоналізмі всіх проведених тут робіт.