
Кліматичні зміни та екологічна ситуація, що склалася, змусили людей всерйоз задуматися про захист навколишнього середовища. Така позитивна тенденція спостерігається в різних сферах життя, не минула вона і світ авто. Провідні автоконцерни один за одним відмовляються від паливних двигунів, пропонуючи потенційним покупцям електрокари. Все частіше фургони від мережі вибирають за базу, замовляючи переобладнання мікроавтобусів. Та й саме оснащення транспорту з кожним разом стає більш екологічним, чому сприяє використання для нього матеріалів з вторинної сировини.
Так, нещодавно, відомий німецький виробник комплектуючих до автомобілів Continental створив еко шини. Вони більше, ніж на третину (на 35%, якщо бути точним) складаються з відновлюваної сировини. Це каучук, виготовлений з кульбаби, силікатів, виділених з попелу від лушпиння рису, а також масел і смол рослинного походження. Ще 17% від їх маси віддано продуктам переробки, серед яких поліестер, основою для виділення якого стали утилізовані пластикові пляшки, а також сталь і технічний вуглець.
Такий унікальний склад викликав зниження ваги шин, в порівнянні з їх побратимами, зробленими за старовинним «рецептом». При чому, майже в половину - на 40%, тобто приблизно сім з невеликим кілограм. Шина має краще зчеплення з дорогою і ковзає не так сильно, як звичайна. І це теж плюс, особливо, для «перевзування» електричного транспорту. Так як опір коченню нижчий в чотири рази, відбувається економія енергії і машина може проїхати більше без підзарядки.
Поки що Green Concept (саме таку назву отримали ці шини) не були тестовані в реальних умовах - тільки у до них наближених. Їх представили на виставці, що проходила в Мюнхені, і саме вони стали першим кроком до повного переходу компанії на виробництво 100% еко матеріалів. Задумку планується реалізувати до 2050 року. Так що, можливо, незабаром, замовляючи майстрам переобладнання з еко матеріалів, можна буде вибирати для облаштування ТС такі натуральні шини.
Ще однією новинкою - сходинкою на шляху до створення екологічних матеріалів для оснащення авто і, власне, нешкідливих машин став не серійний BMW Vision Circular, зроблений з відходів. Сам він, після закінчення терміну експлуатації, теж може бути повністю перероблений (аж до його батареї) або утилізований, без завдавання шкоди планеті. Виготовили виставковий презентаційний варіант транспорту з переробленого алюмінію. Від фарбування кузова відмовилися взагалі, єдине, штучно зістарили машину, завдавши на неї легкий бронзовий наліт. Для задньої частини авто вибрали перероблену сталь синього кольору. Такий відтінок також придбаний без допомоги синтетичних покриттів, а за допомогою впливу високих температур.
Салон - ультрасучасний, всім функціоналом в машині можна керувати за допомогою інтерактивного екрану, що замінив собою звичні мультимедіа. Розташований сяючий пульт по центру приладової панелі. Його для машини надрукували на 3D-принтері.
Концепт-кар до 2040 року планують адаптувати під використання в якості особистого авто і запустити серійне виробництво таких ф'ючер-екоавтівок.
Як би там не було, всі подібні проекти націлені на те, щоб вирішити глобальну екологічну проблему і «розвантажити» нарешті природу, якій пристойно дісталося від людства.
Україна, в більшості, поки тільки починає усвідомлювати масштабність проблеми і ще не може похвалитися подібними розробками. Але, тим не менш, ми нарешті розуміємо, що треба сортувати сміття і потроху відмовляємося від поліетилену. А це - вже здорово.
На дорогах країни все частіше з'являються електрокари і ростуть заправки для них. Відзначають збільшення числа таких машин, пригнаних на переобладнання мікроавтобусів Бердичів, і у міський компанії Bus Service. Замовлення на переробку транспорту матеріалами з приставкою «еко» теж переважають. Така турбота автовласників про майбутнє не може не радувати та стимулює співробітників компанії і далі рухатися в цьому напрямку, освоювати нові технології та налагоджувати свої сучасні методи для надання ще більш якісних послуг на підтримку захисту навколишнього середовища.