
Історія з євробляхами в Україні та їх законністю тривала кілька років. Щойно автомобілісти оцінили всі переваги покупки машин в Європі, в нашу країну масово стали заїжджати іномарки на польських, латвійських, німецьких, чеських, пізніше – на штатівських номерах. Залежно від марки та моделі, ними користувалися в оригінальній комплектації або привозили на переобладнання мікроавтобусів з вантажних на пасажирські для зміни їхнього профілю та модернізації. Для цього дешево купували транспорт за кордоном (для прикладу, різниця цін на ідентичне авто в нашій країні на місцевій реєстрації іноді дорівнювала вартості самої машини) і поверталися з покупкою додому. Потім або їздили допустимий період дорогою країни, періодично виїжджаючи за кордон і повертаючись назад, знову маючи в запасі той же виділений термін перебування бляхи в Україні, або проводили розмитнення ТЗ - офіційно реєстрували машину, змінюючи її закордонний номерний знак на український.
З підвищенням акцизного збору та прийняттям нових законів ситуація змінилася. Ті, хто не встиг скористатися запропонованим парламентаріями періодом та поставити на авто імпортовану машину за зниженою ціною, з 10 листопада 2021 року вже не можуть бути законними учасниками дорожнього руху на цих бляхах. За нехтування рішенням депутатів загрожує штраф у 170 тис.грн. і навіть конфіскація машини у власника.
Тому багато людей, що не провели ні стандартного, ні пільгового розмитнення, були змушені попрощатися зі своїми авто. Одні віддавали за мізерну ціну на розбирання, переобладнання мікроавтобусів чи СТО. Інші намагалися продати назад у тій країні, де колись купили ТЗ. Обидва рішення були фінансово невигідними, т.я. швидка реалізація, як правило, можлива лише при наданні гарної знижки. Такої, що змушує покупця задуматися про вигоду придбання. Звичайно, для власника це "мінус", але із поверненням хоч частини витраченого.
Але є ще один варіант. Він може бути цікавим для людей, які працюють за кордоном. У тій же Польщі чи Латвії. Коли одним вигідно продати тут євро бляху, а іншим купити її для подальшого легального користування в країні, з якої її свого часу доставили. Так, це теж не найкращий вихід із ситуації, скажете ви, і в чомусь будете праві. Але все ж таки вихід і, можливо, комусь він підійде. Просто треба розуміти, що й там, за кордоном, після покупки її також треба буде поставити на облік. А в деяких країнах процедура ця не така вже й проста.
Німцям, наприклад, простіше до останнього їздити своєму авто, а тоді - продати його на імпорт, а собі купити нову машину з салону, що відповідає всім нормами вимогам. Адже покупка ТЗ з пробігом у Німеччині тягне за собою діагностику двигуна на токсичність викидів, що продукуються ним в атмосферу, обов'язковий ТО, оплату численних податків і зборів, а також електронний запис і простій у черзі на реєстрацію. У сусідній Польщі, імпорт авто з якої свого часу, мабуть, був найзначнішим, дещо простіше. Усі тут знають, що дешеві машини з пробігом купувати не можна – там уже нема чому їздити. Хіба що поталанить. У будь-якому випадку, тому, хто купив авто, потрібно також вирішити документальне питання з його польською реєстрацією, пройшовши техогляд, сплативши податки, уклавши офіційний договір купівлі-продажу та відвідавши сервісний центр для остаточного врегулювання питання. Аналогічна процедура чекає на автовласників у Латвії і тільки з одним пунктом відзнаки - у Чехії. Там, замість обов'язкового підписання договору сторонами угоди, потрібно записатися в електронну чергу і в призначену дату прийти до сервісного центру.
Після цього власник може відразу сідати за кермо та їхати у справах або звертатися на найближче СТО та замовляти його переробку. Так часто роблять українські автомобілісти, приїжджаючи на переобладнання мікроавтобусів Бердичів до провідної міської компанії Lux Center. Тут працюють грамотні експерти, який за роки розвитку обшивального бізнесу перепрофілювали безліч різнопланових машин. Тому всі ті, хто вже розібрався з документами або займається даним питанням і бажає разом з тим відразу отримати дозвіл на внесення змін до конструкції ТЗ і після - сертифікат відповідності, можуть вже зараз звертатися до Lux Center за консультацією та за самою послугою.