
Наприкінці вересня свій 66-й день народження відзначає найпопулярніший серед водіїв фургон всесвітньо відомого автоконцерну - Mercedes Benz Sprinter. Вперше він був презентований публіці в 1955-му у Франкфурті у вигляді торгівельного фургону L 319, який зайняв свою нішу комерційного транспорту в повоєнний час. Пройшли роки, модель була не раз модернізована, з кожним разом вона ставала все кращою і функціональнішою. Зараз фургон в різних його модифікаціях можна зустріти в усіх куточках планети. На його базі найчастіше проводиться переобладнання мікроавтобусів з вантажних у пасажирські, бус використовують і в якості основи для переробки кемперів. Як особистий транспорт, робоча машина, авто спецпризначення - Mercedes Benz Sprinter ідеальний у всьому. Але яким же був той перший «пиріжок» і чим його тоді оснастили інженери компанії-виробника?
Важив перший Mercedes Sprinter небагато-немало 3600 кг. Капоту, як такого, у нього не було. Фронтальна стіна була злегка відхилена назад, а колеса, навпаки, подавалися вперед. «Серцем» машини служив двигун на 4 циліндри від серійних легковиків. Для фургонів різної потужності (а це були авто дизельні і бензинові з об'ємом двигуна 1,8 л і 1,9 л при потужності в 43 і 65 кінських сил відповідно) мотори запозичили у інших моделей марки - 200D і 190. Залежно від цих показників, швидкість на максимумі досягала 80 і 95 км на годину. Як для комерційного транспорту того періоду це були дуже гідні показники.
У цехах компанії машину оснастили механічною 4-ступінчастою коробкою передач. Передній міст, як і повністю весь силовий блок, були встановлені на додатковому, спеціально монтованому підрамнику. Ходова в авто була посиленою.
Таким був перший фургон Sprinter до його першого вдосконалення. Після ряду нововведень, через 6 років - в 1961 році транспорт став потужнішим і тепер, в залежності від палива, необхідного для його заправки, машина мала силу 68 конячок для бензинового і 50 - для дизельного двигуна. При таких показниках зросла і максимальна швидкість дизельної версії, причому відразу до 90 км/год. Відрізнялося і споживання палива кожної з варіацій фургона з розрахунком на 100 км шляху. Машини, які приводило в рух ДТ, мали витрату в 11 л, а ті, що заправлялися бензином, проїжджали таку саму відстань, витрачаючи 16 л.
В наш час, перш ніж купити вантажний фургон і замовити переобладнання, водії теж звертають увагу на такі показники, як споживання палива. Останнє сьогодні недешеве і ціни на нього ростуть з кожним днем. Все частіше відомі автомобільні компанії представляють публіці електрокари, як більш економічні в обслуговуванні, і менш шкідливі для навколишнього середовища. Тоді ж, в 60-х роках, про таке оснащенні машин навіть мови не було, але при цьому в 1965-му потужність різних моделей, що випускаються Sprinter, а разом з тим і їх максимальний розгін, зросли. І цілих три роки, до 68-го , концерн випускав версії, що були на 300 кг важчими за свого попередника. У цьому свою роль відіграв тип кузова. Для буса був обраний суцільнометалевий інтегрований фургон. Він, як і годиться для комерційного транспорту, мав габаритний вантажний відсік, розміри якого становили 3 х 1,8 х 1,55 м. Тоді як платформа бортової частини становила 3 м в довжину і 2 м - в ширину.
На базі останньої модифікації Mercedes Benz 319 було запущено виробництво мікроавтобуса на 17 посадочних місць, а ще - створені авто таких служб спеціального призначення як «швидка медична допомога», пожежна, мобільні стоматології і автокрамниці на колесах.
У наш час цей бус також часто служить в якості бази для переробки спецтранспорту. До бердичівської Bus Service, чий профіль - переобладнання мікроавтобусів - з проханням змінити цільове призначення моделі на потрібний тип ТЗ звертаються автомобілісти зі всієї України і не тільки. Професіонали компанії мають величезний досвід в сфері перепрофілювання вантажівок на комфортабельний пасажирський транспорт і завжди раді, коли на переробку в їх майстерню заїжджає такий особливий, улюблений і сучасний іменинник з 66-річною історією - Mercedes Benz Sprinter.